Werven zonder verhaal?
In 2025 werkt dat niet meer. Recruitment begint niet met een vacaturetekst, maar met glasheldere antwoorden. “De vacaturetekst is klaar, kunnen jullie beginnen met werven?” Dat horen we nog vaak van opdrachtgevers. Maar een tekst alleen is waardeloos als je er geen sterk verhaal onder hebt.
Want laten we eerlijk zijn: toptalent reageert allang niet meer op vacatures. Ze zitten goed waar ze zitten. Als recruiter moet jij niet wachten, maar actief het gesprek openen met een overtuigende pitch. En dan komen direct de vragen die ertoe doen:
Wat krijg ik daar concreet voor terug?
Hoe zet mijn groeipad eruit?
Welke cultuur stap ik in?
Hoe wordt succes hier gemeten?
Die vragen stellen kandidaten, dus stellen wij ze ook aan onze opdrachtgevers, vóórdat we starten met werven. Alleen met onderbouwing en echte antwoorden krijgen we de juiste mensen aan tafel.
In mijn nieuwste artikel op Marketingfacts leg ik uit waarom recruitment pas kan beginnen als je verhaal klopt en waarom dat juist een kans is in plaats van een belemmering.
Recruitment anno 2025 is topsport
Het vraagt voorbereiding, snelheid, scherpte en een verhaal dat je overtuigend kunt verkopen. Recruitment ís sales geworden.
Waarom zou deze kandidaat voor ons kiezen?
Kun je die vraag niet overtuigend beantwoorden, dan ben je nog niet klaar om te werven. Zo simpel is het.
Benieuwd hoe je verhaal het verschil maakt? Ik leg het uit in mijn nieuwste artikel op Marketingfacts.